داروسرا ، اطلاعات دارویی

سوزش سر دل

شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۳ ب.ظ

در نشست هفته سلامت گوارش، موضوعات مهمی از جمله روش‌های درمان و پیشگیری بیماری رفلاکس معده مطرح شد. متخصصان گوارش بر خطرناک نبودن رفلاکس معده تأکید کردند و گفتند: رفلاکس معده بیشتر یک بیماری آزاردهنده است تا خطرناک.

 

سیدمحمد میرناصری، دبیر اجرایی هفته سلامت گوارش در این جلسه گفت: موضوع اصلی هفته سلامت گوارش را «سوزش سر دل» تشکیل می‌دهد و مطالب آموزشی برای اطلاع مردم از این بیماری و راه‌های پیشگیری و مقابله با آن به‌صورت پوستر و بروشور در اختیار پزشکان متخصص گوارش و داخلی قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در این هفته ویزیت رایگان از سوی متخصصان گوارش صورت نمی‌گیرد، گفت: بیماری «سوزش سر دل» بیشتر به‌عنوان علامت چند بیماری دیگر به مانند رفلاکس معده شناخته می‌شود.

 

سیاوش ناصری‌مقدم، دبیر علمی هفته سلامت گوارش نیز در تکمیل صحبت‌های میرناصری گفت:‌ هدف از نام‌گذاری هفته سلامت گوارش به نام «سوزش سر دل» این است که در مورد آن اطلاع‌رسانی جامع صورت گیرد تا مردم به پیشگیری از آن بپردازند.

 

وی با بیان اینکه اطلاعات مردم باید به حدی برسد که بدانند چه باید بکنند، گفت: سوزش سر دل علامت شایع بیماری‌هایی به مانند رفلاکس معده، زخم معده، بدخیمی معده و غیره است که بین 10 تا 28 درصد افراد جامعه طی یک هفته آن را تجربه می‌کنند.

 

ناصری‌مقدم رفلاکس معده را بیماری‌ای عنوان کرد که در آن دریچه مری خوب عمل نکرده و اسید معده به مری وارد می‌شود. علت این بیماری به‌درستی مشخص نیست، اما نوع تغذیه، استرس و رفتار اجتماعی افراد می‌تواند در بروز آن موثر باشد.

داروهای مرتبط با گوارش: لاکتول

  • ادمین سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی