داروسرا ، اطلاعات دارویی

کاهش وزن در چاقی ها

چهارشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ
شکست غول چاقی ( متن چاپ شده در روزنامه آسیا مرداد 93 )

آیا هم چنان با آن چند کیلو چربی درگیرید ؟ هر روز رژیم ؟ هر روز ناامیدی ؟ این چاق می کند و آن لاغر می کند ! اگر از آن دسته چاق ها هستید که بدنبال تناسب اندام به هر دری می زنید ، این متن را تا آخر بخوانید .

چاقی آنقدر ها هم که شما فکر می کنید غول نیست . بزرگترین غول در زندگی ما  جهل است . بله .  جهل !  یک روزی  نمی دانستم که دراز و نشست شکم کوچک نمی کند ، آن روزها دستگاه دراز ونشستی بود که فنری بود ، یک فنر با دو پدال و دو دسته ، آنقدر با آن دراز و نشست کردم که فنر پاره شد و خورد توی صورتم .بعد ها دانستم که دراز و نشست شکم کوچک نمی کند و تنها مهره های کمر را نابود می کند . آن روزها خیال می کردم مشکل با رژیم حل می شود ، همه رژیم های غذایی دنیا را گرفتم ،بعد ها فهمیدم که رژیم هم درمان چاقی نیست . یک روزی برای دوچرخه ثابت کلی هزینه کردم ، زانو درد گرفتم و متوجه شدم ورزش هم چاره این درد نیست . این روزها به کار هایی که برای لاغر شدن کردم می خندم .بیشتر بیمارانم در جلسه مشاوره و معارفه می گویند : خانم دکتر ، مشکل اصلی ما این است که تحرک نداریم . جالب است بدانید که برای لاغر شدن ورزش ضروری نیست . ممکن است کمی تحرک ، آن هم مناسبش ، به ما در لاغر شدن کمک کند اما ورزش برای لاغر شدن الزامی نیست . می شود بدون هیچ تحرکی لاغر شد . من اهل رژیم های یک کف دست نانی و یک قوطی کبریت پنیری نبودم ، رژیم هایی می گرفتم که گرسنگی نداشت و فقط ترکیبات غذایی خاصی می خوردم  . یک بار بقدری گوشت و سبزی خوردم که بوی اسید گرفته بودم . در یکی از این عملیات لاغری ،یک روز غذا می خوردم ، یک روز نان خالی .

بیمارانم ، دیروز من هستند ، همه این بازی ها را می شناسم . چاقی باید ریشه ای درمان شود . شاید نوشته های مرا روی اینترنت یا  در مجله ها ی مختلف خوانده باشید . عنوان انها معمولا" این است : " درمان ریشه ای چاقی " بدون رژیم ، بدون دارو ، بدون ورزش ، بدون دستگاه  .

جهل، ریشه چاقی و آگاهی ، تنها درمان آن است .

بیشتر شما فکر می کنید که همه چیز را می دانید  ، خانمی می گفت : من خدای رژیمم ، کالری هر چیزی که می خواهید از من بپرسید . این اشتباه ترین چیزی بود که علم یک روزی به آن رسید که میزان کالری دریافتی ما سبب چاقی می شود .امروز من با جرات می گویم چاقی هیچ ارتباطی با میزان کالری دریافتی ما ندارد .

همه شما فکر می کنید می دانید چه چیزی چاق می کند و چون نمی توانید از آن چیز ها دل بکنید به خودتان برچسب بی ارادگی و تنبلی می زنید . نه ! شما تنبل و بی اراده نیستید . شما فقط نمی دانید . چاقی را نمی شناسید ، ریشه های چاقی را نمی شناسید ، از چند کیلو چربی غول بی شاخ و دمی ساخته اید که نمی توانید شکستش دهید . و البته این طبیعی است ، چطور می شود غول خیالی و خود ساخته را شکست داد ؟! دشمن اگر بیرونی باشد می شود از پسش بر آمد ، امان از روزی که خیال کنیم دشمنی داریم .

صلاح من در جنگ با غول خود ساخته بشر آگاهیست ، بله آگاهی .جهل  سبب چاقی است ، تنها آگاهی می تواند لاغر کند  . آگاهی درمان تمام درد های بشر است .

حتما" می گویید که همه چیز را می دانید . باور کنید که آنچه را که شما می دانید یک مشت باور غلط بیشتر نیست ، شما می گویید همه راه ها را رفته اید . به شما اطمینان می دهم یا آن راه ها استباه بوده اند یا اینکه شما راه را نصفه نیمه رفته اید .

چه کسی گفته که نوشیدن آب زیاد لاغر می کند ، چه کسی گفته  که روغن چاق می کند یا سبب گرفتگی عروق و کبد چرب می شود .چه کسی گفته که مغز ها چاق کننده اند ؟ این ها همه باور های غلط است . رژیمی رژیمی رژیمی ؛ یعنی چه ؟ دایت از یک کلمه یونانی گرفته شده که معنایش " راهی برای زندگی " ست . من نمی دانم چطور تبدیل شده به گرسنکی کشیدن و چیز های عجیب و غریب دیگر . چند وقت پیش در فروشگاهی دیدم روی بسته های قارچ نوشته رژیمی !  هیچ چیز رژیمی وجود ندارد ، غذا فقط غذاست ، این ها تبلیغات تجاری هستند .

افراد می آیند و می خواهند لاغر شوند تا سالم شوند ، چاقی بیماری نمی آورد ؛ این بیماری و عدم تعادل در جسم و روان ماست که چاق می کند ، اگر سالم شوید حتما" لاغر می شوید . به جای  اینکه دایم با آن چند کیلو بجنگید بهتر است وقت و پولتان را صرف سالم و متعادل شدن جسم و روان خود کنید ؛ چربی ها خودشان می روند .خانمی می گفت : خانم دکتر ، نجاتم بده ، بخاطر چاقی با شوهرم مشکل پیدا کردم . به او گفتم :عزیزم تو به خاطر چاقی با شوهرت مشکل پیدا نکردی بلکه بخاطر رابطه خراب با شوهرت چاق شدی .شما بعلت چاقی افسرده نمی شویید ، بعلت افسردگی چاق می شوید .شما بخاطر چاقی ، حالتان خراب نیست . به خاطر حال خرابتان چاقید .چاقی نشان از درون خراب من دارد .چاقی نشانه حال خراب من است ، چاقی نشانه عدم تعادل در جسم و روان من است . چاق نشانه تغذیه نا آگاهانه و جاهلانه من است .برای لاغر شدن چند کیلو چربی را هدف گرفته ای و غلط است ، سر پیکان را به سوی خود بر گردانید ، " از ماست که بر ماست "  . خودت را تغییر بده ، تغذیه ات را تغییر بده ، آنوقت پاهایت را روی هم بینداز و غذایت را بخور و از سلامتی و تناسب اندامت و همچنین از غذایت لذت ببر .

خانمی می گفت : نمی دانی خانم دکتر من چقدر پول خرج کرده ام ، به او گفتم : تو پولت را جای اشتباهی خرج کرده ای ، اگر من در مسیر زندگی ات قرار می گرفتم به تو می گفتم پولی که خرج چند کیلو چربی کردی را خرج روانپزشک و روانشناس کنی ، تو حالت خرابه ، چاقی تو حاصل حال خرابه . افراد ریشه را رها کرده اند و به نشانه ها چسبیده اند . تب داری ، از تب بر کاری ساخته نیست ، تب نشان عفونت در بدن است ، عفونت را باید درمان کرد ، میکرب را باید نابود کرد ، ایمنی بدن را باید بالا برد .چند کیلو چربی فقط نشانه است ؛ نشانه نا آگاهی و جهل تو ، نشانه حال خراب تو ، نشانه عادات غلط رفتاری تو .ریشه را دریاب  . نشانه را رها کن .

درمان ریشه ای چاقی شامل دو بخش است : اول انکه چه و چگونه بخورم که بدون گرسنگی کشیدن لاغر شوم .دوم آنکه چگونه ریشه های چاقی در درونم را بخشکانم .استرس و اضطراب ، بی خوابی ، ترس ، نفرت ، احساس نا امنی ، خشم ،  اعتماد به نفس پایین ، احساسات منفی وخاطرات بد گذشته ، فکر و خیال ؛ همه این ها چاق می کنند .اگر قرار است که لاغر شویم و لاغر بمانیم همه این ها باید درمان شوند .

در درمان ریشه ای چاقی ام ابتدا چاقی را به بیمار می شناسانم ( اشتباه نکنید ، شما چاقی را نمی شناسید ، شما فقط عوارض آن مثل بد ریختی و دیابت و آرتروز را می شناسید .) بعد از آن غذا خوردن آگاهانه را یاد می دهم و سپس روی درمان درد های درون شخص کار می کنم . تمام ریشه ها را درمان می کنیم . و بعد از این درمان شما تازه می فهمید که زندگی یعنی چه .

شرکت در جلسات معارفه و مشاوره رایگان است . امید است که در این سفر همراه ما باشید .با ترازو از هر نوعش خداحافظی کنید، نه خودمان را وزن می کنیم نه غذایمان را  . با رژیم از هر نوعش خداحافظی کنید ، با کم خوری و کالری شماری خداحافظی کنید ، این جا هیچ چیزی ممنوع نیست .بزودی با دنیایی آشنا می شوید که رنج 

 در آن جایی ندارد ، استرس هایتان را پشت سر می گذارید و طعم شیرین خوشبختی را می چشید .باشد که همه موجودات شاد باشند .
داروهای مرتبط با کاهش وزن در چاقی ها : اسلیم فول ، اسلیم رایت ، درناسل 
  • ادمین سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی